Pages

lakaran inspiratif..

Assalamualaikum..

salam dihulur bersama kuaci dan mee segera yang still panas mnunggu untuk dijamah ^^

sedang khusyuk ber fb kuar la kat 'home' tentang lukisan seorang sahabat saya di facebook yang bernama Syabab Musafir Kasih..bukan sekali atau dua kali saya terserempak dengan lukisannya..saya view albumnya..dan setiap lukisan itu menyentuh hati saya..syukran untuk akhi Syabab mengizinkan saya merompak semua khazanah2 lukisannya ini..,ilham dariNya jua..alhamdulillah..

MARI MUHASABAH ^_^








mengikut apa yang saya faham ini koleksi lukisan lama beliau..
dari bertatih begini,.akhirnya lakarannya semakin cantik.practice makes perfect kan..?mungkin anda sendiri boleh cuba berjinak2 dengan melukis..dakwah bukan sekadar ceramah,majlis illmu,.skop tarbiyah itu luas.saya sendiri mula tercuit dengan tarbiyah melalui gambar2 iluvislam di internet.siapa tahu karya anda mampu melembutkan hati2 yang keras.cubalah..! ^_^




lukisan ini lukisan pertama yang mengusik hati saya..indahnya tangisan itu..seorang lelaki yang warak yang menangis..hati seorang lelaki keras..tetapi hati seorang lelaki soleh yg penuh rasa cintanya terhadap Ilahi lembut..,tangisannya itu untuk Rabbi..gambar ni juga pernah jadi profil picture Fatin adilah seketika =p





seterusnya lukisan sukarnya temui muslimah solehah di akhir zaman..lukisan ini
juga sangat inspiratif dan penuh mesej.cuba tengok watak muslimah di gambar tersebut.melalui apa yang saya faham bibir dia cedera dan berlumuran darah,mungkin baru dari pergelutan atau sewaktu dengannya *wordless,saya bukan anak seni*.background tentang kebinasaan..,nampak agak dramatik.tapi realitinya memang ada.renungkan sahaja di Palestine,Kashmir,ramai muslimah sebegini.negara dijajah dan Islam ditindas.tetapi mereka tidak ketinggalan berjuang disisi mujahid.semoga lukisan ini menjadi inspirasi para mujahidah untuk terus mujahadah.Allahu Rabbi..




lukisan ni boleh saya fahamkan dengan istilah ada syabab soleh sedang menantimu..saya selaku anak bukan seni tak tahu hurai lebih panjang..tentang lukisan ni.tanya sendiri pelukisnya ya. =) tapi yang buat saya terus tersengih persoalan2 yang bermain di kepala saya tentang ikhwah didalam gambar ni.duk tersengih tepi tingkap ngah kemaruk kot..=p walau apa2 pon lukisan ni memang benar,Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Lelaki yang baik untuk wanita yang baik pula (begitu pula sebaliknya). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang melimpah (Syurga) (Qs. An Nuur (24) : 26).



ibu..kau disayangi kerana menyayangi..memang benar. =) manakan terbalas jasa ibu.bila terlihat gambar ni saya terus rindukan ibu saya yang nun jauh di sabah..mama..,Dermatasiah Hj Othman..kau disayangi kerana kau menyayangi.. =')




kerana takdir telah menentukan..gambar ni saya nmpak mungkin di publish pada hari ayah..tetapi x bermaksud gambar ni untuk menyambut hari ayah ya..*diadaptasi dari kata2 kata si pelukis* gambar ni buat saya hampir menitiskan airmata.manakan hati si anak kecil itu mengerti,kecil2lagi sudah diuji..subhanallah..,moga Allah merahmatinya..sayangi ayah anda sementara dia still ada di dunia ni...



gambar ni tentang suami isteri yang bermahabbah kerana Allah..subhanallah..indahnya ikatan ini..smoga Allah merahmati keduanya..kerana Allah aku cinta kepadamu..





dalam dakapan siapakah lagi kalau bukan dalam dakapan suaminya..?gambar ni bila di view dari blog dari tajuk entry Hatiku Sudah Dimiliki..zauji,bimbinglah pasangan rusukmu sebaiknya janganlah kau memaksa untuk meluruskan rusuk yang bengkok itu,kelak ia akan patah..,jangan pula kau membiarkannya terus bengkok,bimbinglah pasangan rusukmu itu sebaiknya.. =)



mujahidah buat mujahid..gambar ni dalam bayangan saya seorang niqabis yang baru nikah,semasa atau sebelum..*sukahati je wat ksimpulan* tp yang penting saya sukaa..=D





fabiayyi alaa irabbikumaa tukazibaan'' diadaptasi dari surah ar Rahman..sungguh comel bidadari diatas.adakah anda teringin menjadi bidadari?bukan bidadari di syurga..,tetapi bidadari di dunia yang dcemburui bidadari2 syurga..siapa dia bidadari dunia..?iaitu wanita solehah yang hatinya,darahnya,hidupnya untuk Allah.adakah anda bidadari itu..??jikalau ya,saya turut mencemburui anda.. =)





gambar ni memang membuat saya tersengih seketika..nakal jugak ya danish kamu tarik janggut abah..*sukahati je wat dialog* =p baiti jannati..idaman qalbi saya..imam yang bakal jadi pemimpin,baby comel2 yang bakal mnjadi mujahid dan mujahidah..keluarga penuh mawaddah sakinah wa rahmah..usrati jannati..ya Allah..perkenankanlah =')




seorang pemuda penghuni rumah Allah..ya Allah..,indahnya dunia jika ramai pemuda Islam sebegini..,yang tangisnya untuk Allah,yang cekal dan keras tika berjuang..,tetapi lembut hatinya tika menghadapMu di tikar sejadah..lukisan ni sangat menyentuh hati saya..Islam merindui para mujahid dan para syuhada.. =')



kenapa aku diuji.?kerana Allah masih sayangkanmu...''memang benar..,kadang2 kita terlalai dari mengngatiNya..,tetapi Allah uji kita agar kita kembali padaNya..bersyukurlah kamu kerana diuji..

kadang2 kita marah dan kecewa..takdir tidak adil bagi kita..tetapi setandingkah ujian kita berbanding ujian para nabi dahulu..?setandingkah ujian kita dengan rasulullah.?tidak sama sekali..jangan mengatakan anda sudah beriman selagi tidak diuji..=)

Allah menguji kerana Dia masih sayangkanmu.. <3


tu jelah lukisan2 yang berjaya saya explore..ramai juga plukis yang saya jumpa lukisannya..,tapi saya x pasti mana stu lukisannya..examplenya lukisan ukhti Qalam mardhatillah..tetapi saya x mampu jejak smua lukisannya juga dari sahabat2 juang di facebook yang lain..saya akan terus jejak dan jejak.sekiranya ada lagi saya akn kongsikan di sini.smoga Allah cekalkan hati kalian untuk terus berkarya..Allahu rabbi..

Nah lukisan Fatin adilah..ada bakat x..? =p






syukran jazilan kerana membaca~!! ^_______________^



3 Hamba Allah tinggalkan jejak :):

cik ah / fatihah said...

subhanallah...mmg btul2 brbakat la hamba ALLAH ni....setiap lukisannya mnyentuH qalbu...
brsyukur dgn bakat yg ada pada kita...

Umi Rasyidah Rahmat said...

wah... alhamdulillah... kamu org kedua yg saya jumpa pndai melukis dlm kartun islamik... truskn usaha lagi... =)

notos17 said...

alhamdulillah lakaran yg sgt cntk,,, smoga Allah memberkati usaha anda,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright by © 2010 Hubbul Ilahiyah
Design by ♫ Princess Nabilah Blogspot ♫ You want to get one design too? Let's go my website Facebook Princess Nabilah